Decemberi Művelődő | 2018

Elmúlt egy év és itt a következő rögtön azonban idén nem kívántam év összegző bejegyzést készíteni úgy éreztem túl megterhelő lenne. A december egy kicsit kiesett az irányításom alól, nem telt túl nagy harmóniában, inkább kapkodásról és kevés pihenésről szólt az egész, néhány harmonikusabb pillanatban. Idén szeretném a negatív filmélményeket kihagyni a blogból, mert azt hiszem nagyon sok lenne, így fókuszáljunk inkább csak a pozitívra.
Decemberben öt könyvet sikerült elolvasni, igazából a sorrend balról jobbra látható. A Beretva és tőr Böszörményi Gyulától másfél órás szórakozás volt, egyszerűen imádom. Az Egy lány belép a bárba hmm nem pont olyan könyv volt mint amire számítottam, de az írásmód lenyűgözően fantáziamozgató. A Taking Chances habár egy darabig nagyon jó volt, a végét annyira elcukrosították, hogy inkább hagyták volna abba. A remény kalózai habár szép üzenettel szolgál, engem nem nagyon kötött le. A Legyen ahogy akarod 2 nem volt olyan hatalmas nagy szám, szerintem mindenképpen kihagyható könyv



A Tolvajok fejedelme azt hittem nem fog tetszeni, de nagyon jó volt, igazán élveztem a tanulás mellett. 
A zodiákus nagyon rejtélyes volt, és első gondolatra azon voltam, hogy nekem ez nem tetszik, és igaz, hogy ez egy bőven hosszabb film, mint a megszokott, de végig lefoglalta a figyelmemet, és izgalommal tartott. Szerintem egy jó kriminek ilyennek kell lennie.
A Dust egy morbid, de a maga módján zseniális kisfilm Alan Rickman főszereplésével, és huh, belegondolni is furcsa, hogy némely embereknek ilyesmi jut az eszébe, egyszerűen zseniális :D

Az Engedj be! másik verzióját is megnéztem, és azt kell mondanom, a kettő ég és föld, mégsem tudnám eldönteni, hogy melyik tetszett jobban, hiszen mindkettőből hiányzik az a valami, ami teljessé tette volna a filmet. 
A karácsonyi rémálom egy ilyen sanda elutazós film emlék volt, amit muszáj volt megnéznem rendesen is. Nos, semmi különös, de azért van benne valami érdekes, ami miatt az ember mégis meg akarja nézni. 
A következő egy kisfilm, ami egyben egy rajongók által készített Voldemortos feldolgozás volt, és azt kell mondanom, hogy a látványvilág bámulatos, az ötlet is jó, majdnem egész jól illene a Harry Potter világba nekem mégis hiányzott belőle valami. Mondjuk a vége odatett, bár gondoltam, hogy valami ilyesmi lesz :D
A Krampusz, nos egy tízes skálán kettes szinten ijesztő, szóval ha valami nagyon jó horrort akartak, amitől halálra ijedtek, az nem ez lesz, viszont simán nézhető, érdekes kis sztorija van az tuti.


És akkor itt vannak a pozitívabb filmek, amik főként a karácsony körül mozognak, de komolyan,bárki is hibáztatni merne azért, mert karácsonykor karácsonyi filmeket néztem? :D
A karácsonyi kutyabalhé egy aranyos kis Disney film, igazából azt hozza, amit a többi társa, szépen lefoglalja az embert, ad neki egy cuki sztorit amivel elvan egy darabig, aztán megy tovább az élet.
A Káosz Karácsonyra egy olyan film, amit minden évben adnak a tv-ben én pedig minden évben elkapok belőle egy csepp részletet, de soha nem nézem végig. Most végignéztem, és igazából egy elég jó film, olyan tipik karácsonyi romkom. A Holiday egy abszolúte új felfedezés volt, és nagyon hamar megszerettem, pedig az elején teljesen biztos voltam benne, hogy nem fog tetszeni. Nos, tévedtem, mert abszolúte imádtam, remek kis történetet vonultat fel. Richie Rich karácsonya száz százalékig nosztalgia volt vissza a nem is régi gyerekkoromra, amikor a Disney-Jetix-Foxkids csatornán olyan filmeket néztem, amiket szerettem, de a nevüket nem tudtam, így amikor találok egy régi kincset mindig ebbe a szép nosztalgikus hangulatba kerülök, szóval ezt is emiatt az érzés miatt néztem meg, és tényleg annyira jól esett, a történet maga kicsit nevetséges, a maga módján régimódi de annyira jó, hogy szerintem minden gyereknek muszáj ezt megnéznie gyerekkorában. A Rossz anyák egy újranézés, a Rossz anyák karácsonya új élmény volt, és azt hiszem, még jobban is élveztem a "karácsonyi kiadást" min az eredetit, hiszen felvonultat néhány olyan problémát, persze eltúlozva, kiparodizálva, ami a mai világban igenis jelen van. Amikor elkezdtem a Váratlan szépséget, tudtam, hogy igazából egy drámát kellene látnom, és vártam is  lírikus, metaforikus gondolatokat és képeket, azonban ez sajnos elmaradt, az alapötlet nagyon jó lett volna, de szerintem magában így az egész filmet elsiették, azonban még így is nagyon szép film volt. A karácsony mentőakció egy moziban megnézett kis élmény volt, amolyan karácsonyra hangolódásnak szántam, és ezzel a szándékkal abszolút átjött a film, szerintem nagyon aranyos film volt, azt hiszem sokan, néha én is, alul értékeljük a francia filmeket, pedig vannak köztük nagyon jók. Ez például szerintem egyedi volt több tekintetben is, kicsit régimódi elemek is megjelentek, de teljesen modernek is, szóval ő is nagyon tetszett nekem. Egy Netflixes film is megnézésre került, a Christmas Inheritance a The 100 sorozat női főszereplőjével itt is főszerepben. Tetszett, hogy ennek is volt egy kicsit old-school hangulata, és nemcsak egy szép karácsonyi filmet kapunk, hanem egy aranyos romantikus komédiát is, ahol a románc csak egy másodlagos dolog, míg az első az, hogy főszereplőnk megpróbálja megmutatni, hogy nem olyan szétszórt, elkényeztetett kiscsaj, mint aminek gondolják. Az Angela's Cristmas egy nagyon érdekes, és gyönyörűen szép animációs, angol nyelvű rövidfilm, ami szerintem egyszer majd nálam egy klasszikussá válik, hiszen nagy szép üzenete van.
A decemberi munkanapjaim nagy része így telt. Füles a fülemben, a wifi segítségével pedig a gépen kattintgatások közben végig Jóbarátokat néztem, és ez az egy sorozat kitartott egész hónapban. Meg kell mondanom, hogy egyszerűen beleszerettem ebbe a sorozatba. Tipikusan amerikai , olyan amitől jókat nevetsz, és olyan egyszerű, hogy még bonyolult is tud lenni, és szerintem pont ez a szép benne. Egyszerűen nem lehet abbahagyni, a mindig csak egy részből hirtelen egy évad lesz, majd egy újabb. Biztos, hogy mindenki talál magának olyan szereplőt, akivel azonosulni tudna, vagy imád, én pedig azóta már két Friends-es ruadarabot is beszereztem, amiket imádok - igaz, az egyiket csak alvós pólónak tudom használni, de megéri. 


Ti miket néztetek decemberben?




You May Also Like

0 megjegyzés