Delicious Moments | Rumos-mogyorós-kakaós és almás-fahéjas muffinok

Igen, megint ide pofátlankodom, ennyi igénytelen, mocsokul megírt poszt után. Nem mondom, hogy ezentúl jobbak lesznek, de azért próbálkozom. Valamint gondolkozok azon, hogy emellett elkezdem a rendszeres youtube-videókat is, emiatt viszont kíváncsi lennék a ti véleményetekre is. Érdemes elkezdenem, vagy hagyjam a fenébe? 
A mai bejegyzésben mindenesetre két muffin receptet hoztam. A receptek teljesen sajátok, abból kreáltam őket, amik éppen a konyhában voltak. 

Hozzávalók:

Alaprecept 16 db muffinhoz:


  • 16 dkg finomliszt
  • 12 dkg olvasztott margarin
  • 12 dkg cukor
  • 2 db tojás
  • 1 kk sütőpor

Rumos - mogyorós- kakaós:


  • 1 pohár török mogyoró apróra aprítva
  • 1 tábla étcsokoládé - fele olvasztva - fele apróra vágva
  • 2 ek holland kakaópor
  • ízlés szerint rumaroma

Almás-fahéjas


  • Fél alma
  • Ízlés szerint fahéj
  • Méz

Elkészítés:


Először elkészítettem két tálba 2 adag alapreceptet, összekeverve először a száraz majd hozzáadva margarint és a tojást fokozatosan. 
Az kakaósnál először feltörtem a mogyorót, közben megolvasztottam a csokoládét mikróban egy kis tálban, hozzáöntve két kiskanál vizet. Majd hozzáadtam az egyik adag alaprecepthez az olvasztott csokoládét, a rumot, és összekeverés után még egyszer beleöntöttem a mogyorót, és egy kevés felaprított csokoládét és megint megkevertem, formákba öntöttem és 200 fokon 15-20 perc alatt megsütöttem.
A másikhoz felaprítottam egy fél almát, majd beleszórtam annyi fahéjat, ami nekem ízlett és még kettő evőkanál mézet is beleöntöttem. Aztán összekevertem és formába töltve megsütöttem ugyanúgy, mint az előzőt.
Tűpróba és lehűlve!
Mindenkinek nagyon ízlett itthon, főként a csokisnak volt nagy sikere, nagyon szépen megsültek, és nagyon intenzív ízük volt. Előre szólok, hogy az almásnak kicsit szottyosabb állagú a tésztája az alma nedvessége miatt, szóval ha sületlennek tűnik az nem biztos, hogy a sütő vagy a mi hibánk, hanem az alma nedvesség tartalmáé!

Jó étvágyat!



You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Nagyon finomnak hangzanak. Ma én is pont muffint sütöttem, ezúttal csokidarabkák kerültek a vaníliás tésztába! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finomak is lettek :) Nálam is nagy szerepet játszanak azok a csokidarabkák, egyszerűen imádom őket :D

      Törlés