6 tipp, hogyan tisztítsd meg a felesleges cuccoktól a gardróbod!

Nem tudom, ki hogy van vele, én azonban imádom rendszerezni a ruháimat, felpróbálgatni őket, szezon szerint kiválogatni, és egy kupacba gyűjteni azokat a darabokat, amik nem jók rám, vagy már nem szeretem őket hordani. A mai bejegyzésben egy hatékony módszert szeretnék nektek bemutatni, hogy a leghatékonyabban le tudjuk redukálni a (talán hatalmas méretű) gardróbunk tartalmát!


1. Gyűjtsd össze a házban lévő ruháidat, cipőidet,kiegészítőidet egy helyre, egy nagy kupacba!

Hogy ez miért hasznos? Nos, a válasz igen egyszerű. Ha pontosan látod, hogy mennyi ruhád van, amit magadra vehetsz, nem fogsz abba a tévhitbe esni, hogy hoppá, nincsen semmid, és te magad is észreveszed, hogy talán túl sok ruhád van. Ezáltal, már csak a gondolat is arra fog ösztönözni, hogy kezdj el szortírozni.

2. Rendezz mindent szét kategóriák szerint!

Pulóverek, kabátok, cipők, felsők, otthoni ruhák, edző ruhák, ünneplők, nadrágok, pizsamák, alkalmi ruhák, sorolnom sem kell szerintem mennyi kategóriára bonthatjuk széjjel a ruhatárunkat. Javaslom, hogy az egy kategóriába tartozó dolgokat rendezd egy-egy kupacba, így jobban átláthatod, hogy mi az, amiből sok van. és mi az, amiből kevés.

3. Próbálj!

Gyakran abba a hibába esünk, hogy visszaakasztjuk a fogasra azt a darabot is próba nélkül, amit esetleg hónapokkal ezelőtt vettünk fel utoljára, abban a hiszemben, hogy akkor még jó volt ránk. Régebben én is elkövettem ezt a hibát, aztán később, mikor felpróbáltam, akkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy ami egyszer még nagyon-nagy volt rám, akkor már kicsi volt.

4. Kérdezz magadtól!

Mikor vettem? Hordtam-e az elmúlt egy évben? Szívesen veszem fel vagy csak utolsó lehetőségként? Jól érzem benne magam? Van valami hibája? Meg fogom csinálni az elkövetkezendő egy hónapban? Trendinek tartom még? Tetszik még egyáltalán? Van mihez felvennem?
Ezek azok a kérdések, amik nagyon sokat segíthetnek számunkra, én gyakran járok úgy, hogy van egy felső, amit anno nagyon szerettem, de hirtelen már nem hordtam annyit vagy egyáltalán nem, és csak állt a szekrényben. Sokszor azonban, hiába szerettünk régen valamit, akármennyire is fáj, muszáj elbúcsúznunk azoktól a daraboktól, amik már nem képezik szerves részét a gardróbunknak:')


5. Mit dobjak még ki? 

Ha sikerült kiválogatni azokat a darabokat, amikre te már nem tartasz igényt, nézz körül még egyszer! Lehet, hogy akadnak olyan bolyhos, elnyűtt, elnyúlt, lyukas dolgaid, amiket észre sem vettél. A régi fehérneműid, amik egykor még cukik vagy szexik voltak, de mára már csak akkor veszed fel őket, amikor otthon vagy, kukába! A lyukas, elhasznált, kifakult zokniknak szintén a kukában a helye! A foltos ruháknak van még ugyan esélyük a mosógépben, de ha azután is foltosak maradnak, nem érdemes megtartanod őket (kivéve ha téged otthon nem zavar, hogy foltos ruhában kell járkálnod) A három-négy helyen kiszakadt dolgokat se foltozd tovább, ők is kilehelték már a lelküket, nem érdemes tovább nyúzni őket, míg tropára nem esnek szét (velem már párszor előfordult, nem túl kellemes eset xd)

6. Mit csináljak azokkal a ruhákkal, amik nem kellenek?

Egyszerű erre a válasz. Miután minden olyan dolgot kidobtál, amit már senki más nem tudott volna hordani, azután keresd fel a családtagjaid, hátha őket valami érdekli a szekrényedből (én, a mostohahúgom és a mostohaanyám például nem egyszer cseréltünk már olyan ruhákat, amikre a másiknak már nem volt szüksége ) 
Ha ezzel készen vagy, akár a barátnőiddel is megbeszélhetitek, hogy ők is összeszedik azokat a ruhákat, amiket ők nem hordanak, így ti is cserélgethettek egymás között (az osztályomban ismerek pár lányt, akik rendszeresen cserélnek ruhát, én is csináltam már ezt a legjobb barátnőmmel)
Ha még ezek után is maradnak ruháid, érdemes megpróbálnod eladni őket! Facebookon számtalan ilyen csoport van, de ott a Gardróbcsere is, ahol kizárólag ruhákat, kiegészítőket és sminkeket szoktak árulni. Megpróbálkozhatsz még a Jófogással is (bár ott inkább a csomagba foglalt ruhák kelendőbbek). 


És ha még ezek után is maradna ruhád, akkor jótékonykodj egy kicsit és vidd el valamelyik hozzád közeli alapítványnak, ők mindig örülnek az ilyeneknek :)

Remélem tudtam ezzel a kis bejegyzéssel segíteni nektek:)
Képek forrása: WeHeartIt

Ti hogyan szoktátok kiválogatni a ruháitokat?


You May Also Like

1 megjegyzés