Tinidiszkó - Hogy mi van?

Legjobb bejegyzéstípusoknak tartom azokat a cikkeket, amik valós történetek, események alapján készülnek vagy íródnak, éppen aktuálisak vagy aktuálisak voltak, és nem csak szimplán be vannak állítva, hogy jó, leülök és csinálok egy sminket a blogra, miért ne alapon, hanem története is van.
A mai bejegyzésemben egy kicsit a mai nap tinidiszkóiról beszélnék, csak úgy, bármiről, amit el tudsz képzelni. Tapasztalatok, előnyök, hátrányok, stb...

Miről is beszélünk?


Éjszakai szórakozóhely, night club, diszkó, klub. Így szoktuk hívni a helyet, ahol fiatalok tömkelege egymásnak nyomódva dülöngél ide-oda a zene ritmusára. De mi is ez hivatalosan? Ki mennyit tud róla? Ezek a helyek a vendéglátás egyik egységébe tartoznak, név szerint a zenés szórakozóhelyek kategóriájába. Ezeknek két fajtáját különböztetjük meg. Beszélhetünk varietéről és diszkóról. A varieté, jóval inkább felnőtt korosztály számára kitalált színház, ahol szórakoztató ének, tánc és artistaszámok várják a betévedőket. Itt általában kötelező a fogyasztás, az árak jóval magasabbak, különleges italok és ételek találhatók a menüben. 
A bejegyzésünk számára azonban nekünk nem ez, hanem a diszkó a fontos. A diszkó általában fiatalok számára rendezett, táncos és zenés szórakozóhely. Itt a lényeg, hogy mindenki jó érezze magát, a tánc és a zene élveznek előnyt. Nem rendelkeznek kötelező fogyasztással, ám az árak jóval alacsonyabbak, mint egy varietén. Éjszakába, jobban mondva hajnalokba nyúlik a nyitva tartás, és a fő hangsúly az italokon van a bárban, étellel ritkán találkozunk. 

Néhány tanács


  • Egy jobb klubba 16 éves kortól bemehetsz, ám vannak olyan helyek, ahol nem törődnek azzal, hogy az illető 12-13 vagy 45 éves, szíve szerint bárki mehet. Nos, én ettől egyáltalán nem vagyok elragadtatva, szerintem se kisgyerekeknek, se olyan embereknek nincs helye egy olyan szórakozóhelyen, ahol a célközönség 16-28 év között van. Persze mindenkinek meg van a saját véleménye, én ezt gondolom. 
  • A "profi" klubbozók, már tudják a járást, hogy ott a diszkóban minimálisat vagy semmit nem fogyaszt az ember, előtte a városban, vagy házibuliban, a társaság együtt iszik - már, ha iszik -, hogy megalapozzák jókedvüket.
  • Egy jobb klubról tudni kell, hogy a biztonsági őrök mindenhol, észrevétlenül ott lesznek, a bejáratnál pedig szanálni fognak. Senkit nem fognak beengedni, aki túl illuminált állapotban van, vagy látszik rajta, hogy szívott valamit, esetleg ez már kicsit kellemetlenebb eset, amikor nem tetszik a kidobónak az arckifejezésed, így nem enged be. De ez általában csak férfiakra és fiúkra vonatkozik, a lányokat szinte kivétel nélkül beengedik.
  • A bulik általában kilenc körül kezdődnek, de nyugodjatok meg, ha még nem voltatok, ne is menjetek kilencre, ugyanis nem lesz ott még semmi. A bulik 11 és éjfél között kezdenek először tényleges életjelet mutatni magukból, azelőtt csak pangás van. Természetes hát, hogy ezért egy buli akár reggel 5-ig vagy 6-ig is eltarthat.
  • Nagyon kevés szórakozóhely létezik, ahol nincsen jegyár. A beugró általában ezer forintnál kezdődik, de a határ a csillagos ég. 
  • Ha szeretnél biztonságosan bulizni, redukáld le a dolgaid számát. Általában elég egy telefontartó, ahová el tudod tenni a pénzedet és az igazolványodat, amit magadnál tudsz tartani, a kabátodat és a táskádat jobb leadni a ruhatárba. 
  • Mindig legyen nálad egy pulóver és kerüld a vékony talpú cipőket! Még a legnagyobb nyári melegben is lehet hűvös hajnalban, a többi évszakban meg úgy is jól jön. Egyébként érdemes vastag talpú cipőt felvenni, mert vannak olyan emberek, akik nem bírnak magukkal, üvegek törnek, amik a földön landolnak. 


Előnyök


Szocializálódás. Mostanában nagyon fontos az emberek, főleg a fiatalok számára, hogy beilleszkedjenek a társadalomba, hogy mindenki kedvelje őket. Egy klubban nagyon sok új ismerősre tehetsz szert, mert ilyenkor általában mindenki nyitottabb a másik felé, legtöbbször az alkohol miatt. 
Szórakozás. Ha megfelelő társasággal mész, akkor egy nagyon jó estét tudtok eltölteni egymással, táncoltok, beszélgettek, meg egyebek. 
Szingli mód. Sok lány és srác azért megy ilyen helyekre, hogy találjon magának valakit. Nos, ez legtöbbször hatalmas nagy baki, de vannak olyan pillanatok, amikor valakire tényleg rátalál a következő párja. 
Randi. Ha valaki már régóta van együtt a párjával, akkor egyszeri randinak sem rossz egy ilyen hely.


Hátrányok

A hangos zene. Persze, a zene az egy nagyon jó dolog, én is imádom, azonban a hangerő. Nos, eléggé rossz dolog úgy kimenni a friss levegőre, hogy alig hallasz valamit. Ez az ilyen helyek velejárója. Ideiglenes halláskárosodás. Jobb eseteben. 

A tömeg. Szerintem senkinek nincsen kedve hering partit játszania, és azt érezni, hogy valaki lépten-nyomon neked megy hátulról, vagy valaki végigtapos a lábadon a magassarkújával. Arról ne is beszéljünk, hogy a nagy tömeg fülledt levegőhöz vezethet, sőt, a menekülési útvonal, hogy szívj egy kis friss levegőt igen csekély ilyenkor.

Rablás. A szórakozóhelyek a zsebtolvajok melegágya. Pár száz forint apró jobb esetben, rosszabban már telefon, pénztárca, lakáskulcs vagy irat tok is a mi zsebünkből, az övékbe kerül. Ezért érdemes vigyázni, ahogy azt a tanácsokban említem, hogy mit is lehet ezek ellen tenni.
Erőszak. Amikor valaki akkor is rángatni kezd magával, amikor te nem akarsz az illetővel táncolni, vagy még rosszabb esetben, ő arra ösztönöz, hogy lépjetek le, te pedig egyáltalán nem vágysz erre. Nos, akkor következhet be az, hogy éget ráncigálni akar, vagy valami, jó, ha van ilyenkor a tarsolyunkban egy-két önvédelmi fogás, vagy a zsebünkben egy géz-spray, mert ha nincs kidobó vagy pultos a közelben, előfordulhat, hogy senki nem fog a segítségedre sietni, mert mindenki ittas állapotban lesz, és nem lesz számukra furcsa a dolog.

Saját tapasztalatok


Megmondom az őszintét, sosem tartottam magam egy nagy táncosnak, meg egy olyan embernek, aki minden péntek meg szombat este valamelyik diszkóban ropja valami DJ-re, akit még soha nem hallott, de azért élvezi, mert kellően részeg ahhoz, hogy ne zavarja, hogy mások mit gondolnak az öltözködéséről, a mozgásáról stb. Azonban így tizennyolc évesen én is végre eljutottam egy éjszakai szórakozóhelyre a hétvégén. Alapjában véve nem volt rossz, én egy Lights Off eseményen vettem részt, amit bárkinek ajánlani tudok, ugyanis nagyon kulturált volt maga az alap, és szerintem egy ilyen eseményen azért nagyobb a "biztonság". Nagyon jó remixeket hallhattunk, mai zenék voltak, slágerek, szinte mindenki ismerhette egytől egyig. Az embertömeg az elviselhető volt, egyszer többen másszor kevesebben voltak a teremben. Negatívum nálam az, hogy az este folyamán eltűnt kettő darab vonaljegyem, amire szükségem lett volna még az este. Mivel nem városi vagyok, a jegy meg azért nem egy olcsó mulatság mostanában, így elég rosszul érintett. Ugyan nem kellett aggódnom, mert végül az egész csapat amellett döntött, hogy inkább gyalogol, mint buszozik, csak kellemetlen szituáció volt, mikor már harmadszorra pakoltam ki a táskám tartalmát, és még mindig nem találtam meg a jegyeket. Ugyancsak, hívjatok nyugodtan zsugorinak, de 50 Ft-tal is megrövidített valaki, jó, nem igazán fáj az az 50 Ft, de mégis. A lopás, azért lopás, nem túl jó, amikor az ember rájön, hogy nem annyi van, mint amennyinek kellene lennie. De ezen kívül semmi baj nem volt. A pultosok jó fejek voltak, a hangulat ütős volt, nagyon jól éreztem magam, habár a feloldódás sem sikerült még annyira a legelején, végül egész jól elengedtem magam. Boldog vagyok, mert szereztem egy új barátot is, aki nagyon jó fej, és ehhez kis mértékben az is hozzájárult, hogy mindketten közvetlenebbül viselkedtünk egymással mint egyébkét szoktunk. Persze egyébként vicces volt nézni, ahogy néhány ember vonaglott a parketten, vagy néhány pár hogyan torzította el a tánc fogalmát, azonban azon egyik sem változtat, hogy jól éreztem magam. Azt, hogy fogok-e még ilyen helyekre menni, azt nem tudom, de első tapasztalatnak nem volt rossz.

Ti mennyire vagytok képben az ilyen helyekkel?
Gyakran jártok night klubokba?

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Hogy őszinte legyek, én néha szoktam ilyen helyekre járni. Mindig azt látom, hogy nálam sokkal fiatalabbak atomrészegek, én meg ott állok tök józanul. Ez nem azt jelenti, hogy nem szoktam inni mert de. De én ilyen helyeken inkább táncolok mintsem igyak. Kitudja ki mit kever a piámba, vagy hasonló. Jobb az elővigyázatosság. Ha inni akarok, akkor átjön néhány barátom is itthon iszunk, mert baráti körben csak nem gáz egy olyan szitu, hogy összeesel ha be vagy rugva pl. mint egy klubban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A minap mi is tanúja lettünk annak, hogy egy lányt ájultan vittek fel az alsó szintről. Nem is értem, én is úgy voltam ott, hogy kicsit ittunk előtte, de mire megérkeztünk szinte semmi hatása nem volt, mások meg világukat nem tudták a táncparketten. Mi is általában ha inni akarunk vagy beülünk valahová, vagy másnál bulizunk, de az én társaságom alapjában véve nem a diszkóba járó kategória :)

      Törlés