Filmajánló | Vaksötét

A Vaksötéthez, mint filmhez vegyes érzelmeim vannak, mint műfajilag, mint emlékileg (már ha van ilyen szó), de azért megpróbálok egy értelmes véleményt összehozni.
Két fiatal srác és egy lány a környékbeli házak fosztogatásával egészíti ki a zsebpénzét. Ügyesek, gyorsak, gátlástalanok, így aztán egyre sikeresebbek. Amikor kinéznek maguknak egy a világtól visszavonultan élő vak férfit (Stephen Lang), akiről az a hír járja, hogy milliókat rejteget otthon, azt hiszik, még az eddigieknél is könnyebb dolguk lesz.

Tévednek: az eddigieknél sokkal nehezebb feladattal találják szembe magukat: életben kell maradniuk.
A férfi ugyanis őrült. Kegyetlen, gátlástalan pszichopata, és a három betörő fogollyá válik a házában. Attól kezdve a túlélésért küzdenek. A vak férfi azonban mintha olvasna a gondolataikban, mintha látna a sötétben, mindig előttük jár, és mindig okosabbnak bizonyul náluk. Játszik a támadóival. Méghozzá egy nagyon kegyetlen játékot.

Nekem, ha a szereplőosztást vesszük figyelembe, a film tök szuper, a színészek szimpatikusak, Jane Levy és Dylan Minnette nagyon illettek a filmhez, habár megjegyzem, hogy Jane-nek a vörös haj sokkal jobban áll. Dylan pedig egyszerűen ahw, egy tökéletes kisfiús mégis férfias karakterű pasi, és nem ebben a filmben láttam először, a színészi alakítása elég jó. 

Viszont vegyük figyelembe magát a történetet. A moziban ülve, az exemmel néztük a filmet, és, hát, mondjuk azt, hogy nem túlságosan jött be a film. 18+osnak volt a film hirdetve, ráadásul horrornak, de igazából nem volt több egy átlagos thrillernél én szerintem, pedig én kevésbé bírom a horrort mint a barátnőim, de esküszöm néha már azért nevettem, mert olyan viccesen klisés, kiszámítható, bugyuta jelenetek voltak benne, és emlékszem, mennyire nagy élvezettel beszéltem az exemnek, hogy tuti ez meg ez fog következni és láss csodát, igazam is lett. Volt benne olyan jelenet is, ami számomra nagyon polgárpukkasztó volt, s kicsiny feminista énem nagyon is felháborodott azon a tényen, hogy a fogvatartott nőt még valamilyen szinten meg is erőszakolta, ami számomra visszataszító. A csaj háttértörténete jó volt, de igazából nem voltak benne olyan dolgok, amik tetszettek volna, viszont volt benne egy-két olyan csavar, ami igen is letaglózott, hogy oké, ez most mi a fasz (sorry, a káromkodásért). Bár alapjában véve nézhető film volt, de én inkább nem ajánlanám senkinek,


You May Also Like

0 megjegyzés