Egészséges finomságok az iskolába

Szerintem nem egyedül küzdök azzal a problémával, hogy hiába szeretnék egészségesen élni egyszerűen az iskola mellett ez aligha megoldható számomra, vagy amiatt, hogy mit viszek enni, vagy mert netalántán megéhezek az elfogyasztott tízóraim után is, így a büfés néni ádáz karmai közé esem. Viszont, mostanában próbálok itt is változtatni, egy egészségesebb rutint behozni, így úgy gondoltam, hogy megosztom veletek, hogy milyen egészséges tízóraikat lehet vinni.

Gyümölcsök

Mi is ne lehetne egészségesebb egy jó kis gyümölcsnél? Én személy szerint mindig megpróbálom variálni, hogy mit viszek, ha pedig lehetőségem adódik rá, akkor biztos, hogy viszek gyümölcsöt. Általában almát szoktam hordani, téli szezonban mandarint és narancsot minden mennyiségben, azonban a banán sem túl ritka, amivel csak annyit teszek, hogy feldarabolom, beteszem egy ételtartó dobozba, rászórok egy kis fahéjat, és már vihetem is. Ezeken kívül bármilyen idénygyümölcsöt eltehet magának az ember, én például eddig folyamatosan szőlőn éltem, de lehet szó eperről, málnáról, körtéről, kiwiről.

Magvak, aszalt vagy szárított gyümölcsök

Ezek tipikus snack források, amik bár bőven tartalmaznak kalóriát, és gyakran elősegítik a pattanásokat, viszont sokkal egészségesebbek, és egy részük laktatóbbak, mint bármely gyors kaja vagy akár szendvics. Egy zacskó valami, például napraforgómag, kesúdió, pisztácia vagy mogyoró nem árt senkinek. Én személy szerint kedvelem még a banán chipset, a szárított vörös áfonyát, mangót, és a szárított kókuszt. Mostanában pedig megismertettem magam a datolyával, de hiába, még mindig nem sikerült megszeretnem.


Joghurt, Zabkása


Egy hűsítő light joghurt kitűnő táplálék forrás, akárcsak egy adag zabkása is. Egyikhez sem kell túl sok dolog. Én a zabkásához általában még előző nap összekészítem a dolgokat. Így reggel csak össze kell dobálnom őket, majd betenni a táskámba. Sőt, a kettőt akár kombinálhatjuk is, az is nagyon finom és tápláló.
A másik nagy trend, ami bejárta az internetet, és már az osztályba is eljutott, az a chia mag, ami alig rendelkezik kalóriával, és kevés mennyiség is elég jól laktat, vagyis tökéletes a fogyókúrázóknak, diétázóknak, és az egészséges életmódot folytató embereknek.

Zöldségek

Zöldségek. Hát igen, nem a kedvenceim az biztos, de egészségesek és ez a lényeg. Próbálom magamat rászoktatni a zöldségevésre, mondjuk nem túl nagy sikerrel, de legalább próbálkozom, és olyan zöldségeket keresek, amiket kedvelek. Kár, hogy a sült krumpli nem számít zöldségnek.

Csirke

A csirke egy kiváló fehérjeforrás, azon kívül finom is, kevés a zsírtartalma és nem tartalmaz annyi kalóriát mint egy sertés vagy marha. A legegyszerűbb, és szerintem legfinomabb elkészítési módja, mikor csak megszórjuk egy kevés fűszerrel, majd egy kevés olajban kisütjük. Én imádom, ha tehetem, mindig annyit készítek magamnak, hogy holnap is vihessek magammal.

Szendvics

Egyértelmű, bár nem a legegészségesebb, viszont ezt is variálhatjuk. Margarin helyett vaj, zsírszegény felvágott, zöldségek, egy kis hagyományos sajt, teljes kiőrlésű, magvas vagy rozskenyér, ami máris sokkal, de sokkal jobb neked és a szervezetednek is.

Ennyi lett volna, ezek persze csak ötletek, személyes tapasztalatok, amik nekem segítenek elvenni az éhségem, és szerintem jót tesznek, és használnak.


Milyen lett a cikk?
Szeretnétek még több egészséggel kapcsolatos dolgot látni az oldalon?
Ti mit visztek magatokkal iskolába?



You May Also Like

0 megjegyzés